Senj, Horvátország

1. nap - Utazás / érkezés.

Letenyétől indultunk szombaton reggel 9kor, bár azt olvastam fórumokban, hogy minél előbb, annál jobb. Ennek ellenére nem volt forgalom a határátkelőknél, egyiknél sem torlódott a kocsisor. Mindkét oldalon megnézték az útlevelünket, semmi egyebet, aztán tűnés. 9.20kor máris ott álltunk az autópálya-felhajtónál, ahol kaptunk egy kis bilétát és uccu neki. Kb egy óra alatt Zágrábba érkeztünk, ahol jött az első kapu. Itt következett a fizetés, kb 40 kuna, ha jól emlékszem, majd az autópálya egy ingyenes szakasza következik, amely megkerüli a fővárost. Aztán megint egy kapu, biléta, majd Karlovac után elkanyarodtunk délre Split felé és nem sokkal utána meg is álltunk pihenni egy benzinkútnál. Mondanom sem kell, van ott egy bazi nagy parkoló, tele volt magyarokkal és más külföldiekkel, a wc-re is sorba kellett állni.

Továbbindulva rövidesen megérkeztünk a dugóba. Hogy miért volt araszolás? Azért, mert egy 5 km-es alagúton keresztülmegy az autópálya, csak éppen irányonként egy sávra szűkül közben...ez annyira feltorlasztja a sort, hogy 30-40 perc alatt jutottunk be a sötétbe, ahol viszonylag már jól, 60-70-es tempóval lehetett haladni. Az alagút után nem sokkal lehajtottunk a pályáról egy országútra (Zágrábtól idáig kb 55 kuna volt a díj) és rengeteg látványos (lásd képek) szerpentin és kanyar után befutottunk Senjbe. Kb 4.5 óra volt az út, dugóval és pihenéssel, a táv 300 km.

Senj egy kisváros, 2500 állandó lakossal, észak-déli irányban elnyúlva. Nincs sok különösebb látnivaló, de magyar szemnek szép a part, a kikötő és a környező hegyvidék. Miután elfoglaltuk a szállást, kisebb sétára indultunk és bejártuk a helyet. Jellemzően inkább németül és olaszul beszélnek, egy-két szót némelyik vendéglős tud magyarul, az angoltudás is előfordul. A strand köves-sziklás, és ez nem csak Senjre jellemző, hanem az általunk bejárt partszakaszra is (70 km északra és délre), szóval mindenki vigyen valamilyen tengerjáró cipellőt vagy papucsot, aki nem bírja a viszonylag durva talajt. A víz kristálytiszta, ez látszik a képeken is, a Balcsi a közelébe sem ér, annak ellenére, hogy tudtommal kiváló a vízminősége...persze, az mégsem tenger és nem is köves az alja.